پردازشگر دیجیتالی DPS –R7
بخشهایی از متن:
پردازشگر دیجیتالی DPS –R7 که توسط شرکت تکنولوژی صدای دیجیتال سونی تهیه شده است شامل بالاترین نوع تکنولوژی در نوع خود است که قبلاً در مدلهای
Mu-R201 , DRE 2000 نیز بکار گرفته شده است.
· کیفیت ـ طراحی هوشمندانه ـ مبدل عالی آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ.
DPS-R7 سیگنال آنالوگ ورودی را به سیگنال دیجیتال تبدیل میکند و آنرا از افکتهای گوناگون میگذراند و سپس دوباره آنرا به سیگنال آنالوگ برای خروجی تبدیل میکند. معین و ثابت ماندن کیفیت صدا بخاطر استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال با نمونه برداری 18-bit استریو و مبدل پالس دیجیتال به آنالوگ با نرخ
40-96MHZ است.
· استفادة آسان: وجود یک LCD بزرگ با 2 خط و 40 کارکتر امکان مشاهدة وضعیت پردازش را به آسانی برای کاربر فراهم میسازد. علاوه بر این، LCD توسط یک شخصیت، یک سری اطلاعات لازم برای کارکردن با دستگاه را به اطلاع کاربر میرساند ( این اطلاعات به زبان انگلیسی است ).
- وجود حافظههای از پیش تنظیم شده:
دستگاه شامل یکصد افکت گوناگون است که توسط موزیسینها، میکس کنندگان صدا و مهندسین آلوستیک از سرتاسر جهان تهیه و در حافظة دستگاه ذخیره شده است. این امکان به شما کمک میکند در هنگام ضرورت افکت مورد نظر خود را برای یک هدف به سرعت انتخاب و Replay کنید.
- صداسازی از هر نوع
تابع Edit به شما اجازه میدهد تا افکتهای موجود را اصلاح کنید و یا تغییر دهید و افکتهای شخصی بسازید. علاوه بر وجود یکصد افکت پیش و فرض در حافظه، دستگاه شامل 256 حافظة خالی جهت ذخیرهسازی افکتهای خلق شده توسط کاربر است. وجود این حافظه به کاربر اجازه میدهد از افکتهای گوناگونی جهت رنگ آمیزی صدا استفاده کند.
- گستردة وسیعی از افکتها
DPS-R7 شامل یک بلوک طنین ( Reverb ) به همراه بلوک ورودی ـ بلوک پیش افکت، بلوک پس افکت بلوک خروجی برای پردازش سیگنال است. برای پردازش سگینال با ورودی استریو و خروجی استریو در بلوک طنین، یکی از پنج نوع الگوریتم ST-ST مورد استفاده قرار میگیرد، در صورتی که ورودی مونو و خروجی استریو باشد پردازشگر به شما اجازة انتخاب از دو نوع الگوریتم Mono –ST را میدهد. یکی از 6 نوع الگوریتم در بلوک پیش افکت و یکی از 7 نوع الگوریتم در بلوک پس افکت قابل استفاده است. با ترکیب کردن این بلوکها و الگوریتمهای موجود در این بلوکها، گسترة وسیعی از افکتها با توجه به ورودی ( Mono-Stereo )
...
الگوریتم Off
بلوکهایی مانند پیش افکت، طنین پس افکت شامل یک الگوریتم به نامه Off هستند. هنگامی که دستگاه خاموش میشود در واقع الگوریتم Off در بلوکها انتخاب شده است و سیگنال ورودی میتواند بلوکها را دور بزند ( By Pass ) شود. جهت خاموش کردن یک بلوک در حافظة کاربری کافی است تنظیمات یک حافظة ثابت را که الگوریتم OFF را انتخاب کرده توسط تابع By-Lood در بلوک مورد نظر بارگذاری کنید.
با خاموش کردن یک بلوک شما میتوانید اطلاعات و دادههای ناحیه را در حافظة کاربری ذخیره کنید.
- با هر بلوک چه کاری میتوان انجام داد؟
- بلوک ورودی : اولین بلوکی است که سیگنال دیجیتال را دریافت میکند.
- بلوک پیش افکت: بلوک پیش افکت دقیقاُ به بلوک پس افکت مرتبط است.
- بلوک طنین: مهمترین بلوک در ساختن افکتها میباشد.
- بلوک پس افکت: بلوک پس افکت دقیقاً به بلوک پیش افکت مرتبط است.
- بلوک خروجی : آخرین بلوک میباشد که سیگنال را به مبدل دیجیتال به آنالوگ میفرستد.
بلوک ورودی :
این بولک سیگنال دیجیتال را از مبدل آنالوگ به دیجیتال دریافت میکند برای پردازش آنها از لحاظ تراز، فاز و جهت صوتی.
اختصارات:
نام پارمترهای بکار رفته در این راهنما ممکن است به صورت مختصر بارها و بارها مانند زیر نشان داده شوند:
جهت دهی اتوماتیک | طنین | پیش تأخیر |
بازتاب نخستین | چرخش |
|
- اگر جهت دهی بر روی % تنظیم شده باشد سیگنال ورودی از یمان بلوک خود میگذرد ولی اگر جهت دهی بر روی 1% تنظیم شده باشد سیگنال ورودی کانال 1 از کانال 2 خارج میشود بر عکس.
مقادیر قابل قبول برای جهت دهی بین Min و Max قرار دارند.
بولک پیش افکت
این بلوک سیگنالهای رسیده از بلوک ورودی را پردازش میکند سپس آنها را به بلوک طنین میسپارد. در این بلوک برای پردازش سیگنالها از 6 نوع مختلف الگوریتم برای حافظه ثابت استفاده میشود.
...
بلوک حافظه:
این بلوک حافظة کاربری را ویرایش میکند.
- مقایسهگر حافظه: برای منطبق کردن شنیدن با حافظة اصلی.
انتخابهای زیر موجود میباشند: ویرایش / حافظه
ویرایش / پارامتر
ویرایش/ پارامتر / حافظه
ویرایش / پارمتر / بلوک/ حافظه
ویرایش : روش ویرایش معمولی
پارمتر : تنها پارمترهای نمایش دادة رایج قبل از تغییر دارای ارزش هستند.
بلوک: تنها بلوکهای نمایش دادة رایج، اصلی هستند.
حافظه: اطلاعات اصلی.
- حفاظت: خاموش و روشن کردن محافظ حافظه برای یک حافظة کاربری که تعریف شده است.
- حرکت: حرکت دادن یک حافظة کاربری به یک شمارة دیگر.
- کپی: کپی کردن یک حافظة ثابت یا کرابری در یک شمارة دیگر.
- حذف کردن: حذف کردن یک حافظة کاربری طراحی شده.
- عوض کردن: عوش کردن دو حافظة کاربری طراحی شده با هم.
- جای باقی مانده: نمایش ظرفیت باقی مانده از حافظة کاربری.
بارگذاری بلوک:
این بلوک به شما اجازه میدهد تا بلوکهای پردازش سیگنال را به طور جزئیاز یک حافظة کاربری با ثابت به حافظة کاربری یا ثابت دیگری بارگذاری کنید. این تابع فقط در بلوکهای طنین ـ پیش افکت و پس افکت جواب میدهد.
خرید فایل
[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]